05 Mayıs 2009

Çok sesli Türk halk müziği korosu

Hazır bloglamaya müzik mevzusundan girmişken, TV'de son zamanlarda dönen bir reklam hakkında yazayım dedim. Hani bir klima reklamında "aramızda dağlar var" türküsünü söyleyen bir koro var ya, işte o koro ve o reklam bana çocukluğumu hatırlattı. Daha TV tek kanallıyken (ne klişe ama!) ve de gündüz yayınları yokken, evdeki tek ses TRT'nin radyosuydu. Ben daha ilkokula başlamamıştım galiba, yada başlamıştım ama sabahçıydım galiba. Annemin gün boyu yemek yaparken, arkadaşlarıyla laflarken filan hep açık olan radyodan genelde hatırladığım şey çok sesli Türk halk müziği korosu. Şimdi de türküleri, ama TRT formatındaki türküleri, sevmenin nedeni o sanırım... (Freud haklı mı ne?) Bak şimdi hatırladığım bişey daha var. Pencere kenarındaki kanepede oturduğumda yüzüme vuran sıcak güneş. Dışarısı -20 derece filanken (Erzurum) 24 saat deli gibi yanan kalorifer sayesinde (devlet baba sağolsun) yanaklarımın yandığını hissederdim. Bir de Erol Evgin... Ya ne çok çalarlardı adamın şarkılarını. Galiba o zaman başka popçu yoktu memlekette. Ha bir de, yanlış hatırlamıyorsam, anneannemin ördüğü bir pantolonum vardı. Enine kalın çizgili turuncu-sarı renkte bir pantolon. Ulan ne zevksizmiş be! Çocuğuz ya, itiraz da edemiyoruz. E o zaman zaten perakende sektörü de çok gelişmiş değil. Mecbur giyiyordum. İki dakikada ne çok şey hatırladım! Sağolasın Alarko Carrier! Bu arada, yukarıda foto Fuat Lehimler yönetimindeki TRT Erzurum Radyosu Türk Halk Müziği korosunun ta kendisidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder