06 Ağustos 2009

ye tatlıyı...

Gregor Samsa artık sanırım Antep'e yerleşmiş iş için. Kebapçıları gezip bize anlatacakmış. Ben de kendisine tatlıcı önerisi yaptım. Umarım dener, beğenir. Hatta bize de bi gönderen olsa da yisek!
Madem gidemiyoruz ey reader, o halde dedim, Ankara'da yaşayanlara iyi tatlı adresleri vereyim sevabına. Ama şerbetli tatlı. Ben tatlı diyince baklava, künefe, şöbiyet anlarım. Muhallebiymiş, keşkülmüş, profiterolmüş, çiizkeykmiş.. Bunlar beni kesmez. Hatta geçen gün işyerinde birkaç arkadaşı ayarttım, 1 kilo baklava söyledik. Uzun zamandır (bir hafta filan olmuştu) tatlı (baklava, künefe v.s.) yemeyen ben kendime geldim. 8-9 dilim baklavayı 1-2 dakka içinde lüpletince alnım ısındı, damarlarımdan kanın aktığını hissettim. Oh be dünya varmış!




Şunu baştan söyleyeyim, Ankara'da çok iyi tatlı yapan yer yok. Genelde insanlar Hacıbaba'yı bilir ama çok bi numarası yok ey reader. Yine de yoklukta baklavası yeniyor. Bilmeyenler için, Balgat'ta Konya yolu üzerinde, Necatibey caddesinde ve Armada içinde bulabilirsiniz. Künefede ise birkaç iyi yer var. Biri Hacı Arif Bey. Kavaklıdere Güniz sokakta Demirel'in evinin karşısında. Kadayıfı biraz gevşek oluyor ama idare eder. Burmalı kadayıfı da iyidir. İki yıl kadar önce bir künefeci daha keşfetmiştim. Ulus'ta heykelin oradaki kavşaktan Dışkapı'ya doğru giderken sol tarafta, Rüzgarlı sokağa gelmeden Urfalı bilmemne diye bir yer. Künefesi şaşılacak kadar iyiydi. Öyle bir yerden beklemezsin yani ey reader, o derece.



Emek 8. cadde üzerinde birkaç kebapçı da künefe yapıyor. Cennetkuşu iyiydi. Ama geçenlerde başkan almış, biraz bozmuşlar. Meğer künefenin porsiyonunu 3 TL'ye indirmişler. İşleri baya kesat galiba Turan hocanın. (kendisi Urfalı bir coğrafya öğretmeniydi, enteresan adamdı) Bir de garip bir yer daha vardı Maltepe'de Ego'nun tam karşısındaki sokakta. Bilmiyorum hala duruyor mu ama güzel, şöbiyetimsi bir tatlı yapardı. Bağdat diye bir yerdi. Maltepe demişken, GMK bulvarı üzerinde Güloğlu var. Baklavası yaramaz ama şöbiyeti iyi. Antares alışveriş merkezinde de şube açmışlar. Ha, bir de Turan Güneş'ten Oran'a giderken TRT'ye yaklaşınca Çağdaş market var. Onun yanındaki sokaktan gir, Altınşiş'te katmer ye ey reader. Orijinaline yakın. Katmer de neymiş diye sorma, git araştır. İnternet diye bişey var!
Aklıma başkaları gelirse, ya da yeni yerler keşfedersem yine yazarım ey reader. Sizi tatlısız bırakmam. Başka yer bilen varsa da bana söylesin gidip deneyeyim. Belki daha iyileri de vardır, bunca zaman mahrum kalmışımdır.
Bir Antep dönüşü arabada tek başımayken 1 (bir) kilo kuru baklavayı Aksaray'a gelene kadar (dört saat kadar) bitirmiş adamım. Tatlıdan anlarım ey reader ama hiç Yozgatlı tanımadım! Ne pis herifim hehe!
PS: Cevizli baklavaya "baklava" denmesine karşıyım. Başka bi isim bulunmalı!

1 yorum:

  1. puantiyeliwols5 Eylül 2009 06:19

    geçen canım delidengiz künefe çekmişti (yedim şükür) bende sizin koyduğunuz ikinci resmi bulup wallpaper yapıp ağzımın suları aka aka bakmıştım, herdaim olsa da yesek tatlısı künefe:)

    YanıtlaSil